Mekna

Saturday, September 29, 2012

inilah kasih Ilahi




kita minta kepada Tuhan,
serangkai bunga segar,
Dia beri kaktus berduri,
kita minta kupu2,
Dia beri ulat berbulu,
kita sedih dan kecewa,
namun kemudian kaktus itu
berbunga indah sekali,
dan ulat itu pun menjadi kupu2
yang sangat cantik.

inilah cinta kasih sayang Ilahi,
indah pada masa dan waktu yang Dia mahu.

buat sahabat2 yang masih bersedih
dengan result masing2, yakinlah dengan
kasih sayang Allah, semua yang datang
dariNya adalah keindahan.

aku pernah berada di tempat kalian,
aku amat faham situasi kekecewaan itu,
lantas aku bertanya pada diri,
apakah benar kau mencintaNya dengan sebenar2 cinta?
jika benar kau cinta, pasti hati kau merasakan semua yang
datang dari Dia untukmu adalah kebaikan yang punya keindahan.

"aku mencintaiMu ya Allah, maka apa2 yang telah Kau
takdirkan buatku aku sukai dan syukuri sebab ku yakin
semua yang datang dariMu untukku adalah kasihsayangMu"

-
-
-

P/s:when you feel like you want to give up,
ask urself, isn't paradise worth it?

No comments: