Mekna

Sunday, October 28, 2012

oh ayoh...



gambar bersama arwah ayah, 17tahun berlalu,
kalu rayo je mesti feeling dio lain macam sikit,
walaupun airmata xmenitik, tapi daley hati sayu beraso,
kalu tengok gambar ayoh gak mesti teringat pada pesanan
saem ambo time sekoloh menengoh dulu, dio ketua pengawas
dulu, ado majlis gapo lah tahu xingat doh, masa tu dio ado buwi
tazkirah..tazkirah dio tuh masuk pah dale jatung ambo sampai lah loni..

"hanya doa anak yang SOLEH yang sampai kepada ibubapa yang 
dah meninggal", pesan dia, Amalina Juhari namanya.

start ari tu aku jadi duk miker, "pah lagumano kalu aku xsoleh,
xsapa ko doa aku hok aku doa ko ayoh aku?" miker punyo 
miker, aku jadi sedihh...aku mano lah soleh, memey
xsapa la doa aku ko arwah.

loni, gambar ayoh cukup memberi motivasi untuk aku supaya
sentiasa menjaga diri..walaupun tahu meme payoh bena nok 
capai tahap SOLEH tu, tapi akan aku berusaha ayoh supaya 
doa-doa itu sampai kepadamu wahai ayoh!

pitih duit xleh nok bayar jaso mok ayoh kito,
maka marilah kito buwi hadioh paling berharga untuk mereka,
gapo tu?dengan menempah siggahsana buat mereka di syurga 
sana, aku raso hoktu jah hadiah hok paling Mahal hok mesti
kito hadiahkan buat mereka =)

 time kasih Amalina Juhari di atas pesanan maso tahun 2007 dulu kala,

oh ayoh, kakak rindu!!!

No comments: