Mekna

Saturday, April 20, 2013

Orang2 mansuro
























Orang2 mansuro in da house!! hehe

Bowok sep2 mansuro gi jalang2 tanta, Kak cuna n Syebi, Syebi tu
first time mai tanta, so dio mai tanta selaluh la sebelum grad dale
masa 4bulan lagi yang berbaki. Diore nok grad pah kelik malaysia
forever doh..besnyoh!

Time ralit2 duk beli jubah, tudung dan lain2..tiba2 napok masjid, 
ambo hok jadi Tour guide ni pung xingat namo masjid ni, berat 
nanag laa tour guide ni..sebabnyo tour guide ni di tanta terperap
di rumah jah, 'perumah' ore kato..kui3x

"Ore raso dulu masa tahun satu ore gi tengok tapak kaki nabi muhd
dalam masjid ni" -Aku-

"Heh??jolo ko malina..ado sungguh?nok tengok!" -Kak Cuna-

Tapi aku tak sure, takuk2 tersaloh masjid kah3 blur tahap gapo lahh tour
guide tak bertauliah ni! hehe..duk luar masjid, duk ngitai2 meta..pah 
kami tanya sore mamat ni.

"Fi eih fi guwwah?" 
ada gapo dale masjid tu?

"No..just a mosque" (yak kecek omputis siap)

Aikk..aku pun pelik la..aku ni ngiga ko..seingat aku pernah gi tengok tapak
kaki Rasulullah dan makam seorang syeikh dalam tu. pah kami masuk jahla
tanya pokcik hok jaga selipar2 dalam sejid tu...

"Ya ammu..fi qadam Rasulullah?"
Pokcik..ada tapak kaki Rasulullah?

"Aiwah"
Ya.. (sambil senyum lebar)

"wa fi Makam?"
Dan ada makam?

"Aiwah..Makam Sayyidul Ahmad Badawi"
ya..makam Sayyidul Ahmad Badawi

Haaa...kan dah kate..aku tak ngiga rupanya hehehe maka kami pun masuk
gi tengok tapak kaki Rasulullah dan makam tersebut. xleh nk ambik gambar 
dalam tu. lepas doa2..kami pun kelik.. :)

Petang ni xtau nok bowok pok dio gi mano doh..xdok tempat la tanta ni,
kampung jah etep..:p

No comments: