Mekna

Tuesday, May 28, 2013

Abah

















Dia yang kelakaw, sokmo wat lawok,
sampai aku sokmo jah suko di meja makan,
sampai mak aku pun maroh, xleh suko di meja
makan, tapi abah aku tu sokmo wat naka sapa
aku nok make nasik pun payoh, nok kaver suko
keno minum air sokmo diselang seli dengan suap
nasik, kaver suko sebab takuk ma maroh kiki

-
-

Dia pula suka bena memuji anok puwe dio ni,
kadang2 pujian dio tu melampau, kade2 aku miker
ayoh aku ni mace nok promot anok pun ado, sebab
dio puji depe tetamu :D

"Eh dio rajin, sokmo duk dapur tu, wat gotu wat goni
bla bla wat gapo takdi kak, puding?"

haha bena aku duk basuh pingge jah pung. hanya ma aku
jah yang tahu betapa malas hangik nyo anok tino dio ni.

-
-

Dia sore jah hok sokmo duk oyat ayat ni bila ditanya
tetamu..

"Ado gewe doh ko tu?"

Jawabnyo abah "Ohh..gewe dio juttoney(sejuto-6)"

haha ngarut molek abah, jatuh molek saham sayyoo..

-
-

Ingat masa nok pasang mozek dalam bilik ambe, sep2 indon
mai pasang mozek, excited dio nok buh mozek bunga di 
depan bilik ambe.

"Abah letak mozek bunga bilik kak jah, bilik lain takdok"

*Aku senyum :)) Tiba2 abah oyak..

"Comel bilik mekkak sekali nih! comel bilik mekkak!"

Sep2 indon hok muda belia pakat tengok. malu molek mekkak
abah wes.

-
-

Yang paling terharu bila balik raya tahun 2012, duk cari gapo
entah dalam sorok abah, tiba2 terjumpa kad2 hok pernah ambe
bagi dari kecik sampai besar, disimpan rapi dalam sebuah kotak.
di zame sekolah dulu sokmo bagi kad Father's day, Happy birthday 
n Thank You Dad :D

-
-

Walaupun ayah tiri,
yang menjaga kami selama 16tahun sudah,
tapi kasihnya seperti kepada anak sendiri,
terima kasih abah untuk segalanya.

Tersengeh lepas baca mesej abah,
alhamdulillah abah dah sehat,
may Allah bless u always :)

No comments: