Mekna

Thursday, June 13, 2013

Keseriusan



























Dari zame sekoloh menengoh, metrik, 
seterusnya di zame universiti, pakat duk
oyak muka ambe serius al-payyoh nok sengih,
eh tapi kalu dey sengeh, manis leting nyolah
demo apo tahu? kah3 ambe pun tidok tahulah,
kade2 beraso sengeh doh, tapi ore duk oyak
serius sokmo jahhh...#blur ambe

1.Mung nih serius sokmo!, acu sengeh gak sikit.

2.Dulu aku kelih muko serius mung, ingat mung
sombong, rupa2nya sumbak molek.

3.Mula2 aku tengok muka ko macam style muka
cam muka eh suka hati aku la, jangan ganggu aku.

...dan banyok lagi komentar2 hok ambe dapat,
ohhh siang molek ko ambe. disebabkan muka
ambe hok macho ni, ramai la hok jadi takut nok
tegur dulu bila mula2 kenal kah3!! bila doh kenal
baru tahu ambe ni bukangnya serius sepurti yang
disangka...sumbak gamak adola, eh tapi serius 
jugok la kadey2, bekem tu ado la sikik :p

Tapi ado situasi di dewan prekso hok ambe jadi
nok sukko jugok la, bilomano, maso ambe duk jawab
soale..tulis tulis...pastu ambe brenti meta menulis
untuk miker2 jawape dan ambe angkat palo meta
tengok ke depan, kebetulan pulok masa tu ado sore
budok laki duk pandang2 saem dio hok berado di
belakang dio (mereka duk di depan ambe), lepas
dio pandang saeng dio, pah dio pun pandang ambe
pulok sebab kebetulan ambe tertengok ko dio, pah
secaro tiba2nya....dio wat muka berkerut sambil
angkat sikit 2 belah tangan dio, seolah2 berkato...

"Eh saya tak tiru..saya tak bersalah!"

Muka dia kelihatan takuk, mungkin disebabkan oleh
kerana melihat muka ambe hok serius, dohla serius
pahtu time exam pulok..haha memeyla double serius!
pastu aku jadi miker..eh dio angkat tangan ko sapo sakni,
aku ko?? scary sangat ko muko aku?? haha~ dan ado situasi
kedua bilamana pakat duk dale LAB belako, menelaah segala
bendo hok akan masuk exam praktikal untuk paper forensic
and toxic, adolaa...sore budok ni..laki jugok..duk kelih2,
pah berkerut molek muka dia, pah wat muko supo nok ajok
gocoh..kah3 mungkin dio tengok muka ambe pun serupe nok
ajok gocoh jugok, makonyo dio pun serupa nok ajok gocoh 
jugok, eh gapo aku ngaruk ni? pah tidok semena2 ambe 
terr...tegur.

"Gapo kelih2...nok balloh ko?"  

Dohla aku xkenal sangat dio, duk dale kelas pun memey jenis
jarey kecek dengan sep laki..tiba2 ambe terr..royat begitu,
saem2 puwe ambe pakat duk blur bila tengok akan kejadian
tersebut.sumbak molek~ pah budok sakni pun suko...deras molek
dio suko..beraso geli hati barangkali.

Btw, muka jah serius adik kakok,
tapi dale hati ado taman bungoooo...haha

No comments: