Mekna

Friday, June 21, 2013

Rentas desa















Malam periksa bersama kesakitan perut ABC.
mujur sakitnya sikit saja,bersama terputus bekalan 
elektrik, mujur ada lampu emergency, tapi untuk
effect yang lebih terang, ditambah pula dengan 
3 4 batang lilin kah3! sebabnyo lampu hok ambo 
beli tu stail rego muroh jah brand cap ayam, lama2 
jadi koho malap sebab charger dio punoh, lamo 
doh xcharge..oh mujurlah ado lilin2 tersebut.
ku pohon supaya sakik perutku tidok berlarutan
dan tidok bersangatan.

Pagi periksa, warning diri supaya bowok paracetamol
takuk2 sakik perut menjadi2 di dalam dewan periksa.
tapi apokan daya, terlalu takuk di pagi exam menyebabkan
aku pun nyanyuk untuk membowok ubat. jadi menjawab
lah exam written selama 3jam dengan mengusap2 perut
haha...dugaan betul..abis gaya doh aku duduk, mujo 
tak terbalik meja jah.

Lepas written, kami sekumpulan di panggil ke dewan
exam untuk oral pulok...tunggu giliran untuk disoal,
ada dua sesi...toxicology dan forensic...tengok muko
doktor jaddi hile sikik sakit perut haha mugo debbar.
gi jawab oral untuk toxicology dulu, aku beraso banyok
duk bual dari bersoal jawab sebab aku duk tanya pasal
tengkuk dio..before ni doktor laki tu patah tengkuk so
kena pakai bendo hok dekat tengkuk tu..siye dio napok
sekso jah duk ngajar..sebelum oral tu dio layan soalan
aku meta haha dio cito dio jatuh muto..pakai gotuh nok
dekat 6bulan lebih..ooo sekso molek dio oyat. loni semak
molek doh tanpa kesakitan tengkuk, dohla muka supo 
Maher Zain..yak!

Lepas siap oral toxic, tunggu giliran untuk oral forensic 
pulok....perut ni koho sakik lah pulok..beraso nok mutoh
dale supik pun ado..kalu terjadi di hari2 biasa, aku kelik
laluh siap ponteng kelas sebab xtahan lajok..xdok arohh
la semalam exam..makanya keno orkk lah meta..peluh 
abihh di dahi duk menahan kesakitan..adeh. bila xtehe sakit
sangat, aku pun berhajat nok gi cari ubat meta..berjalan
merentasi pekarangan universiti yang luas tersebut. ohhoo
jauh jugok aku berjalan kangki.














Sapa di farmasi, aku beraso nok reboh dan fengsan..xleh
nok berdiri sebab sakik perut yang terlampau...aku pung
buat muko xmalu gi duduk atas kusi bersebelahan dengan
cashier haha wat muko sedo bledo gi masuk tempat sep2
dio duk kijo. caro apo ambo..sep2 arab hok duk tunggu
giliran pakat duk kelih.

"Ya ustaz..ana aiza paracetamol..mumkin bisur-ah alash-shan
ana fi imtihan"
Encik..sayo nok paracetamol..cepat sikit buleh? saya ada exam.

Lepas dengar perkataan 'imtihan' tu kalut kibut sep dio gi ambik
ubat dan barang lain hok aku mitok tu..kih3 tq pokcik dan krew.
aku pun berjalang koho2 gi cari air pulok nok wat telan ubat, 
serius beraso nok duduk tengoh jalan tu sebab xlarat sangat nok
berjalang..lepas aku gi beli air...singgoh semeta di tepi jale,
duk cokoh sedo...aahh caro apo kokram..before sampai di
fakulti ambe, sebanyok 3 destinasi ambe singgah untuk meredakan
kesakitang perut haha...di destinasi ketiga ambe berdoa lain macam
sikit..

"Ya Allah ambe nok exam ni..hapuslah sakik ni, ambe nok exam
kejap jah..lepas abis exam bagilah balik kesakitan ni"

haha berdoa dengan penuh rayuan..akhirnyaa..alhamdulillah buleh
jawab oral forensic dengan tenang..dengan senyuman doktor dan
kata2 terakhir doktor..buat aku sangat bersyukur..sengeh molek
bila doktor sebut.."Ya habibti..." (wahai sayangku) :D Prof Aisha
namanya, sangat2 baik. may Allah bless her forever!

Benarlah janji Allah...bersama kesusahan pasti ada kemudahan.
TQ Allah :)) Apa saja yang datang dariMu aku cintai kerana aku 
memang cinta Kamu..Mu..Mu..Mu...selalu dan selamanya.

PS: balik dumoh google2..ada ore oyat Shaklee adalah supplement
terbaik sebagai ikhtiar untuk pesakit senggugut supo ambo ni. aijololo ko?

2 comments:

Idil said...

sakit perut xpo,tp sek kito jange kentut dale dewan perikso!

InaSazlan said...

haha bolok sokmo.