Mekna

Friday, May 2, 2014

Seorang Azza























Aritu nok gi ambik case dengan seorang patient ni 
masa round cardiology…kami sekumpulan gi la ambik 
history dio..nama dia Azza…sian dio napok letih jah 
sebab ada masalah pada jantungnya..kitore duk examine
dio, dio sabar jah layan kerenah kitore. Ada jugok mokcik
lain, kalu nok examine gak mesti mintak ‘benda’ dulu..
saje nak ambik kesempatan dengan student Malaysia.

Tapi mokcik Azza sangat2 baik..buat aku teringat pada 
mek aku yang baik yang berada di kampong..hati aku 
tersentuh dengan peribadi baiknya...lalu aku oyat ko dio..

‘Enti bisibr giddan’
Awok ni sabar sangat

‘Alasyyan ana bahibbukum..Rabbuna naggahkum’
Sebab saya sayang kalian semua. Semoga Allah beri kejayaan 
pada kalian

‘Asalullahul3azim..an yashfiki’
Semoga Allah beri kesihatan pada kamu

Tersentuh tengok dia..dia cerita la dia sakit dari kecik lagi…
sampai sekarang tak kawin..besar dugaan dia tapi nampak tabah
jah..kito ni gak kalu keno uji sikit pun terrakk doh dih, ore lain
banyok lagi keno uji hok berat2. Hok tu hok keno muhasabah tu.

Dekat dengan Aza tu ado la anok sedaro dio..namo Ahmad, form4..
hok lawok sekali Ahmad tu kecek banyok nyo la, aku hok nok gi kece
ngan Azza jjadi duk bbual dengan Ahmad la pulok. Hok tok tehe nyo 
dio buat kuiz la pulok tanya pasal nama sahabat Rasulullah dan….

‘Eih min arkanul islam’

Haha lawokla ahmad ni…hok paling naka time die tanya umur aku…
aku suruh la dio tekko..dio oyat..

’Arba3ata asyar’
Empat belas tahun

Haha aku cerito ko housemet pakat xpuah hati belako sep dio haha..
masa aku nok balik tu sempat lagi bagi bendo….tisu wangi bau lemon…
pastu mitok no phone haha

Adoi…naka budok zamang lening..2nd time gi tengok Azza…ahmad 
xdok doh teman dio..tengok ahmad teringat ko epi adik aku, banyok 
kecek and suko tanya banyok bendo pastu buat2 lawok..Azza duk sore 
jah dalam wad..dio tanya..

‘hal enti khalas muhadharah’
Awak abis kelas doh ko

‘aiwah..khalas’
Ye..abis dah

‘ta3al ma3aya hena’
Marila teman saya dalam wad ni

‘mish mumkin alasyyan fi imtihan bukrah’
Takleh..esok saya ada exam hehe

Katanya Ahmad balik asrama…salam disampaikan buat Ahmad..
loni Azza dah discharged dari wad…terima kasih Azza for everything…
banyak dapat belajar dari ‘kisah hidup’ Azza..walaupun sekejap 
pertemuan itu tapi ianya sungguh bermakna. syukran ya Rahman.

3 comments:

Cik Aann said...

Pandai kecek arab terrr..hehehe

InaSazlan said...

haha slow2 buleh la kak nani

InaSazlan said...

haha slow2 buleh la kak nani