Mekna

Friday, May 9, 2014

Tudung puyuk





















Ingat dulu aku pernah jumpa dengan 
seseorang puwe yang agak 'pelik' bagi
aku. dia paka tudung bulat labuh jahit
tengah, dia memang bagus. yang buatkan
aku pelik bila dia rasa hanya tudung sepertinya
yang betul2 mengikut syariat...semacam tudung
lain selain tudung bulat yg berjahit di tengah itu
tidak memenuhi syariat.

Bagi aku islam itu tersangatlah mudah. nak 
berdakwah kena luaskan sikit brain masing2,
jangan terlalu rasa diri saja yang betul. bagi aku,
'pakai tudung bulat jahit tengah tak wajib, islam
hanya mewajibkan melabuhkan tudung'. 

Begitulah islam, tersangatlah mudah tapi jangan
memudah-mudahkan..tak kira la nak pakai 
tudung gano pung...shawl or material lain pun or
tudung saji, tudung puyuk or besen sekalipun asal
ikut syariat and menutup dada.sapo kata hanya 
tudung bulat jahit tengoh jah sah di sisi syarak? 
ada Allah sebut dalam Quran? no and no...ngeh3x

Hati2 dengan cara kita berdakwah, kadang2 boleh 
buat orang menyampah :)

No comments: