Mekna

Saturday, March 16, 2013

Tudung terjun



Pada tahun lepas, ambe menjemur kain 
yang telah dibasuh, pah lepas kering nok
angkat kain tuh, makanya terjatuh lah 
sebutir tudung ambe hok amat ambe kasihi
sebab warnanya adalah warena koko yang
sangat comeyyy.lepas jatuh tu ambe buat
rilek dulu, "petang2 sikik la ambe turun ambik
mugonya malas nok turun lagi", bila turun nok
g cari tu gakk, hiley dohla. padey muka.

Lepas pado tu ambe pung g tanya tuan rumah
ambe..ambe translate laluh kut kelantawi.

"Pokcik ade napok dok tudung saya jatuh bla bla.."

"Takdok..nati sayo try2 cari. kalu takdok saya 
belanja tudung baru ye"

"Eh takpelah"

"Takpela saya belanja"

"Eh takpe2"

Dan baru2 ni pulak, dia menyebut kembali kes tudung
di zaman jakpar tonggek tahun 2012 tersebut.

"Awok ingat amalina pasal tudung awok hok jatuh?"

"Hah?ye ye ingat"

"Marila saya belanja tudung baru, kita gi sama2"

"Eh takpelah pokcik, bukan salah pokcik pun tudung
saya jatuh"

"Saya tahu bukan salah saya, tapi takpelah saya belanja"

"Eh takpelah"

"Kenapaa?? tudung yang macam awak pakai tu saya nampak
banyak di Awal Bahr"

"Eh xdok di mesir ni, only di malaysia" (mano ado ore jual bawal
di mesir)

"Eh ade....saya nampak" (yakk ngaruk pokcik ni)

Letih doh ambe xtahu nok konar kut mano, last sekali.

"Takpelah pokcik, saya toksey toksey, timo kasih deh"

Lepas oyak tu napok muko pokcik tu mace siyye jah,
haish sero bersaloh la pulok. pah ambe pung tutup pintu
selepas membuwi salam.. assalamualaikummm..

-_- Baiknyola pokcik rumah ambe, betapa bertuahnya kami,
rumah ore lain mano ado tuan rumah sebaik ini (y) (y) (y)

No comments: