Mekna

Thursday, December 13, 2012

Kereto putih




Semale duk kecek dengan sore saem
kiuk dooh ni pah teringat la memori 
terkiukk antara kami berdua pewittt
aku dan dia ni lama doh duk bersaeng
tapi saeng kut fesbuk jah, dio ni jugok
pembaca blog si mekna sazlan ni.

sokmo jugok oyak kalu aku kelik malaysia
dio nok jupo and dating lah kan pewitt lagi
sekali. kalu chatting gak, memey so palo
molek la ngan dio ni, beraso serupo saeng
lamooo doh..benar xajim jupo pun lagi 
time tu. kalu dio oyak nak jupo, aku pun
beraso nok jupo retek tapi sebenarnya 
aku maluuuuuuuuu doohh.

"malu la nok jupo ore xkenal ni, aku nok
kecek gapo ngan dio. namokey awkward
gak lagumanooo" -monolog dalaman-

pah kelik julai2012 aritu, aku pun call dio
time sapa d Klia, first time nok kecek ni 
before ni xajim dengar lagi soro dio. debar2
malu2 aku kecek ngan dio, before ni dale 
chatting abis tang lah kan hehe sapa lah 
1hari tu, raya ke4 xsilap, dio ajok dating,
dio oyak nok mari ambik dumoh, yakkkk
ado driver la ambe ari tuh. bila mintak izin
ngan ma, mula2 ma xbuwi, mace2 nyo miker
hahaha suko selok aku bila ma oyak.

"eh xpayohla, xkenal dio key, namokey dio
culik kak gak"

"bakpo dio baik bena ngan kak tu. namokey
dio bapok gak"

ya Allahhh ma gak eh, bimbe benar dio. pah 
lagilah dio takuk bila aku oyak.

"ma, dio suruh tunggu tepi jalan. dio xdan nak
singgah umah kita dulu"

"suruh la dio mari duluuu...bimbe ma kak"

pah lagumano tau tiba2 ma pun buwi, aku
pun start debar nihh aku takuk senyak tipah
jah depey dio tuh, Yaya namo dio. lepas
bagi direction peta rumah tu, dio pun sapa
laaa dengan keto kancil putihh, aku wat
muko rilek haha koyalaaa ingatko maluuu
rupo2nyo masing2 kecek xbreti hahaha
seriesly supo banyak kali dah jupooo.

syok molek ado ore belanja aritu, gi jaley
atah Kbmal tu mugo nok gi tempat lain meme
jam parok lah kan, pah alah kelik tu dia singgah
rumah ambe, jupo la ngan ma. pah pakat suko
bila cerita pasal hok ma oyak sakni haha lawok2.


pewitt..thanx sayang!!panje umur kito jupo 
pulok dehh..yakkkk (trademark dio) hehe

No comments: